Ducking a Bannerral - Elkaptam a fonalat

A vadászkutya póz sok gyakorlása után elérkezett az az idő, amikor elkap a vadászösztön is. Kimentünk a fűzfői Banner Racer 28-assal egy vasárnap délutáni gyakorlásra. A tulaj rám bízta a kormányt, mondván, azt csinálok, amit akarok, ő mancsaftol. Ilyen egy kedves barát. :) 3-3.5 csomóval haladtunk, ha volt szél, úgyhogy szelíd menet volt, viszont ez a könnyű hajó már így is szolgál menet élménnyel. Körülöttünk lazítók, hol lehorgonyozva, hol fürdőzőkkel körülvéve. Mivel a Banner jolle-szerűen mozgékony, kedvet kaptam a ducking (azaz hajó mögé beejtés) gyakorlásához.

Addig forgolódtam, hogy a sok közül egy erre a célra kiszemelt öbölbeli hajóval 90 fokos szöget zárjak be, és lehetőleg mindketten balról kapjuk a szelet, valamint azonos irányba haladjunk. Éreztem magamban a versenyszellemet, hogy mindenkinek neki akarok menni, össze akarok mérni és kíváncsi voltam, hogy ki pislant előbb. Ezt a kellemes kis feszültéget senki nem tükrözte vissza, így nem terjengett a harci szellem a vízen, de egy 8m OD-vel és valami YSII túrahajóval üdítő etüd volt. Főleg, hogy az első értette a csíziót és végig tartotta az irányát. Kergettünk még katamaránt és egyéb wellnesselő pihenőket, akik hol kitértek, hol észre se vettek. A végén már az illegálban ott úszkáló, elszabadult strandolók miatt sem tértünk ki (úgyis tisztítani kell a hajó oldalát...).

Az okulásomra nem rég kapott kézikönyv ide vonatkozó szakaszának 3.a verzióját valósítottuk meg. Ha erősebb szél van, ez még izgalmasabb.
Ezen a délutánon a képességeim és a választott kihívás mértéke pont olyan egyensúlyban volt, hogy biztonságban éreztem magam, magabiztos voltam, és kifejezetten jót mókáztam. :))

Sok ilyet még!