SurgiCare Orvos–Gyógyszerész Kupa - Semmit a kéznek

SurgiCare Orvos – Gyógyszerész Kupa Balatonfői Yacht Club, június 17-19.
 
Az élboj utolsó hajója mi vagyunk
Egy ujjal sem értem a kötelekhez az Orvos - Gyógyszerész Kupán. Kénytelen voltam ezt előre leszögezni, mindenféle elvem és szívesen követett  magatartásom ellenére, mert a Pünkösdi Regattán lenyúzott bőröm sebe mélyre sikerült, és ha hajlítottam az ujjaim, akkor megtört a seb, kinyílt, így visszább esett a gyógyulásban. Súlymancsaftkodtam, vagyis arra figyeltem, hogy a hajó mindig egyensúlyban legyen, ne dőljön túl, hanem ideális laterális felülete legyen a szél irányához és sebességéhez mérten. 
Azért is engedtem meg magamnak a nagy lazázást, mert úgy nyertem az ingyenes nevezési jogot a csapatnak egy Facebook-os játékon, amit a Porthole internetes vitorlás magazin szervezett. (Meg is kaptam a nemes feladatot a kapitánytól, hogy akkor már mindent intézzek a nevezéssel kapcsolatban, és mivel jól ment, hát, lehet hogy minden más verseny esetében is engem kér meg...) A verseny szervezése kitűnő volt, megadták a módját a fogadásnak is, nagy volt a bor és étel választék, este zenés mulatság, tűzijáték, miegymás. Vérbeli kisklubos, nagy költségvetésű, kényeztetős verseny volt. :) Az "internetes bennszülött" mivoltomnak köszönhető, hogy részt vehettünk rajta, mert jókor lógtam a világhálón. Ezt az elnevezést a Porthole főszerkesztőjétől kaptam, aki röhögött, hogy a játék kiírása után 15 perccel le is csaptam rá.

Hárman voltunk vitorlázni tudók, plusz két laikus. A kapitány mellett a kokpitben engem a legfőképpen az orrdecken sürgölődő legény váltott fel, aki most végre megtudta, mi a magyarok istene. Ő természetesen jobban be tudta húzni a vitorlákat puszta kézzel is, mint én - nálam nem nehéz erősebbnek lenni - de már az összetett feladatsorozatok, és a hirtelen reagálás nagyon kifárasztotta. Mellette még a kapitány is osztja a "jó szavakat" így még az idegi-lelki terhelés sem kicsi. hm. Legalább tudja már más is tapasztalatból, hogy mit kell kiállnom mindig.

Nagyon élveztem a versenyt. Erős szél volt, 16 csomós szélhez helyenként 20 csomós befújások, szikrázó napsütés, nagy hullámok. Sajnálom, hogy nem videóztam, jókat száguldoztunk alapvitorlázattal, reffelve. Volt még egy lány a hajón, ez is jó érzéssel töltött el. A második nap már csak kb. 10 hajó állt rajthoz, nem volt kedvük az esőre álló időben kimenni. Áztunk is egy kicsit, és a nyári meleghez képest hűlt is az idő, de nem volt zavaró. Nincs rossz idő, csak nemmegfelelő ruha. ;)

A kapitány beszámolója:
Első nap Kenese - Sóstó - Almádi - Kenese volt a táv amit 96 perc alatt; 6.3 csomós (GPS szerint mért) átlagsebességgel sikerült megtenni. A viharos erejű szél miatt 3-as reffel indultunk, amit utólag inkább 2-esre kellett volna hagyni, persze a végén mindig okosabb az ember.
A szél nem tette lehetővé az alapvitorlázaton túl bármi más használatát, kivéve az utolsó Almádi-Kenese szakaszt ahol erősen legyengült és teljesen nyugativá vált a szél és 170 fokban kellett  vele hajóznunk. Itt egy spi kisegített volna, így viszont 4 hajó ment el mellettünk ezen a szakaszon és végül 34 hajóból 16. lettünk abszolútban, kategóriában a 25-ös jollék elvitték az első 3 helyet, mi 7. lettünk a 14-ből.
2.nap a szél jóval gyengébb volt , így reff nélkül hajóztunk. Az első szakasz egy 1.5km-es kreuz , majd félszél - futtatott kreuz Alsóőrsig. Az első szakaszt abszolút 4. helyen vettük és első "szép" rottát írtuk le az évad során. Szép derékszögű fordulók, pályaközéptől nem túl eltávolodva, forduló előtt megfuttatva. A fordítóbója előtt kicsit "túl" kreuzoltuk magunkat 60m , amit visszaejtéssel korrigáltunk a bója előtt, de ez belefér.
Később tartottuk a 4. 5. helyünket, azonban a cél pontos helyét nem tudtuk, és sokkal délebbre gondoltuk a kapitányi értekezlet alapján és csak a 2. szakasz 2/3-nál vettük észre azt, hogy nagyon délre csúsztunk. Sajnos a szél is elfordult nyugati irányba, így korrigálni már csak erős kreuz-cal lehetett, még így is 80m-el az alsó bója alá érkeztünk, amit végül két takkváltással korrigáltuk. Ekkor viszont elúszott az 5. hely is.
Kapitányi értekezlet
BFYC kikötő
A mezőny
A pálya