Party Sailing - a legcsajosabb

Izomból
A Füreden bérelt hajó neve PartySail, a teste egy 22 lábasra hosszabbított Balaton 18-as (ami a kormányozhatóságának nem vált előnyére). Tavalyhoz képest a tulaj új külmotort rakott rá, ami erősebb is és megbízhatóbb benyomást keltett, mint az előző. A berántása koránt sem könnyű, a tulaj adonisi, hatalmas izomtömegeinek erejéhez mérten beállított volt. Szétvertem a kezem a hátsó korlátok között teljes erőből a beindításon iparkodó tornamutatványok közben, majd 10 perc után megszánt a tulaj és ki tudja honnan, megint előkerült, hogy fél kézzel, sőt, nyújtott karból húzva bemutassa a technikát. Na ja. A gázkart is fel kellett volna csavarni nyuszi állásba, az erőlködés mellett.

Segédkezés
Két barátnőmmel és egy haverommal kifutottunk Tihany felé, és áthúztunk a Beszédes Emlékverseny mezőnyén. Találkoztunk egy ismerős 15-ös jolléval, akik második helyen álltak a versenyben, és iziben meg is kértek, hogy a bajnokságra tartsak velük, segítsek nekik - útitársaim nagy ámulatára. Így megy ez. Az is menetrendszerű volt, hogy az egyetlen férfi kapta a megjegyzéseket, segédkező felajánlásokat a versenyben lévő hajókról az 1+3 felállás láttán.

Útvonal
Mivel meleg volt és élményvitorlázásra készültünk, sorban mindenki megmártózott, pufferen lebegett, majd megszavaztuk, hogy szomjasak vagyunk, úgyhogy kössünk ki az öreg tihanyi kikötőben. A stégnél már nem volt hely, így horgonyról kellett kiengednünk magunkat a partig. Mint minden manővernél, az egyetlen fiúval hajóztunk, a lányok pedig vagy szemlélődtek, vagy a helyzetet jól átlátva mindent eltakarítottak a fedélzetről, hogy ne legyen útban. Harmadszorra sikerült jól kimérni a horgonydobás megfelelő helyét. A lesodródás megakadályozása plusz feladat volt, mert beerősödött a szél. Akik korábban érkeztek, és egymásra kötöttek, azok mosolyogtak rajtunk, de a később jövők közül volt olyan, aki nálunk is hosszabb időt manőverezett a kikötésért. Lángos, hal, sör elfogyasztása után Földvárra indultunk, de a szél már nem fújt el odáig, így a cső után horgonyt dobtunk ismét, úsztunk egyet, a naplemente után pedig visszamotoroztunk az anyakikötőbe.

Etikett
Magyaráztam a lányoknak, hogy az íratlan szabályok szerint nem illik bikiniben kikötni, ha egy bizonyos szintre pozicionálod magad  a vitorlás társadalomban. De azt is elkerülném, hogy arról ismerjenek meg legközelebb, hogy az orrban monokiniző nőket hajóztattam az arra haladó sétahajó közönsége előtt. A kikötéshez még csak felvettek valami falat ruhát, de az orrban olyan jól elhevertek szivacsokon csacsogva, napozva, hogy kértek filcet a tesztjükhöz: ha a hasukra írt telefonszámuk megcsörren, akkor volt távcső a sétahajózóknál. :D Ámde hiába volt az egész napi nevelésem, amikor a naplementében elhúzott mellettünk egy világító hátsójú pucér kormányos - csak hogy jól rám cáfoljon. :D

Hangulat
Az egészben ez volt a lényeg. A lányok valami annyira természetes, laza könnyedséget hoztak magukkal a hajóra. Sosem zavarta őket, hogy éppen dől a hajó, vagy hogy csobogunk, netán csak andalgunk, minden olyat megvalósítottak, ami számukra a ráérő időben, pihenés közben lehetséges. Igen, mikor máskor, ha nem most, manikűröztek, pedikűröztek, sőt, még a körömfesték is előkerült a  gyümölcs evés és a horoszkóp felolvasása után. Pedig egyáltalán nem "eccerű" cicababák a barátnőim, de most beleengedték magukat a csajos lét csimborasszójába. Nem, itt még nincs vége, ezt még lehetett fokozni: a masszázs olaj is helyett kapott a vasárnapi vitorlázás alapvető kellékei között, és beindult a wellness szolgáltatás. Eddig csak hüledeztem, kormányoztam vagy mancsoltam, de ebből már én sem maradhattam ki, ez nekem is kedvemre való. Háláikat rebegték a meggyúrt talpak,  lábszárak és hátak tulajdonosai, végül az én hátizmaim megdolgozása is sorra került, kellemes zenei aláfestésre. Addigra az aranyhíd is csillogott, a szél is alig rezdült, mindannyian leengedtünk, kisimultunk és érezhetően feltöltődtünk.
A nap hangulatgörbéje: poénkodás, kedvesség, odafigyelés, elcsendesülés és megnyílás egymásnak, mint barátoknak.

Ennyire kerek vitorlázás élményem még nem volt.