Fél(igmeddig)szigetkerülő

2011.09.17. Félszigetkerülő, versenyen kívül


"Jó lesz, csak kicsit élesedjünk!"
Most először voltam egy csapatban egy élversenyzővel. Mivel ő volt a taktikus és a beállításokat is folyamatosan instruálta, a csapatot is ő irányította jórészt, a verseny élménye elfújt minden feszkómat, és az előzetes ultragáz történések élményét (edzésnapon nem volt szél, de nem indult a motor, amit éjszaka szét- meg összeszerelt a kapitány és a barátja; nem volt érvényes biztosítása a hajónak, én meg feleslegesen rohangáltam segítőleg, hogy intézzek egy ideigleneset, mert a kapitány az előzőt hosszabbította meg inkább a neten, de nem szólt, hogy ne fussak).

A tanárbá' méricskél, a jó tanuló figyel
Sokat tanultam a profi, újdonsült edzőnktől, végig magyarázott a kormányosnak, csinálta vagy mutatta a helyes és folyamatos vitorlaállításokat, a bőszelesek kötelei mindig kézben voltak, csak úgy racsniztak a csörlők egyfolytában. Ami számomra a legfontosabb, nagyon higgadt maradt, kritikus helyzetekben is. Le kellett cserélni a csőben a génuát reacherre egy beszorult helyzetben, ami a két legbonyolultabban kezelhető rongy, mégis, ennyire átgondoltan és lépésekre lebontottan, ám villámgyorsan még sose ment.

Természetesen taktikailag is nagyon ott volt, hagytuk le a régi ellenfeleket sorban, magyarázta, hogy hogy lehet a fölöttünk hajózó (tehát takarást létesítő) pályatársakat mozgatni, felvinni szélbe és mindig tiszta szélben teret nyerni. A tanárunkból áradt a versenyszellem. A lehető legrövidebb útvonalon a legtöbbet kihozni a hajóból elvet valósítottuk meg, ami a kormányosunktól merészséget és kockázatvállalást követelt. Ilyen jól még sose mentünk. Élvezetes volt.

"Ott az ellenfél. Támad. Ne hagyjuk!"
A hajó is nagyon pöpecül elő volt készítve, minden shot kötél befűzve, vitorlák kirakva, jóval indulás előtt, és kivételesen egy órával a rajt előtt már ellöktük a hajót a parttól, továbbá akkor már nem szerelgettünk. A sok apró, de nagyon hasznos trükk is jól jött. A kokpitban nem tiportunk a hosszú köteleken, hanem be lettek vezetve az achter kabinok ablakain. A kényelmes testhelyzetben végzett erőkifejtésre is fel lett hívva a figyelmünk. A feltett plusz jelzőszálak pedig megfelelő támpontot adtak.

 
A mágus el is jeleli, ha kell, hogy megértsük
A hajóbeállítás, a taktika, a pályán mozgás még mind nem elég, a legénység irányítására is figyelme volt a 21 éves tapasztalattal rendelkező alkalmi útitársunknak. Hát ja... :)
 
Minden úgy ment, mint a mesében, de el is állt a szél, meg  fel is ültünk Öreg Tihany alatt egy nagy kőre  a kardinális jelhez közel (csúnya ütközés élmény volt), úgyhogy az elálló szélben onnan már bemotoroztunk Füredre (hiszen amúgy is versenyen kívül csináltuk meg az útvonalat).