Fehér Szalag - bokafogós kapaszkodós

Fehér Szalag- NJL Nagydíj 2011. 06. 25

Kezdem egy videóval, amit a nyugisabb, bő szeles szakaszon, Kenese és Siófok között tudtam csinálni, mert nem kellett annyira kapaszkodni, kidőlni, ellentartani a széllökéseknek és a hajó dőlésének. Azt dokumentáltam, amint az élbojban haladunk. Nemsokkal ez után meg is előztük őket, és a Tihanyi bójához már mi értünk elsőnek. Pedig gyengén rajtoltunk, összeszedetlenül.

A szél alapból 17 csomós volt, 20-22 csomós befújásokkal. Tihany előtt már erősödött is az alapszél. Ezért hívom ezt a versenyt bokafogós kapaszkodósnak, mert izomlázam lett, annyit kellett ellensúlyozni a hajó dőlését. A videón is látható fekdeső mancsaft másnapos volt, és rosszul is lett.

Már nem volt természetes a mosolyom egy idő után, a nagy hullámok miatti zuhanyok, a gyakori dőlés, a fütyülő szél miatt. Pedig a hajónk mérnöki, tervezői beállításai itt mutatkoztak meg leginkább. Ahogy néztem az élbojban velünk haladókat, ők fetrengtek, luvoltak szélbe állásig, keresztbe álltak időnként, nehezen kezelték le az erős befújásokat. Volt, aki a reffelést 1-esről 3-asra növelte. Mi maradtunk az 1-esnél, ami jól megdolgoztatta a kormányost is és a legénységet is. (Megint egy olyan felállású legénység volt a lehetséges csapatból, amit még nem csiszoltunk ki.)

Az erős szélben a kapitány még beszélt is a hajójához: -"Beer-ci <berci>, szedd össze magad."  mondhatom, hogy Beer-ci nagyon stabil hajó, jól tartotta az irányt. Már csak nekünk kellene felnőni hozzá - fejezte ki félhangosan a kapitány. Meglehetősen elégedetlen volt velünk, sőt, némileg lemondó, csalódottnak hangzott, és alapból is sokat agresszorkodott. Kérdeztem tőle utólag, hogy ezt miért csinálja. Nem ideges, csak szeretné, ha motiváló hatással lenne a cselekedeteink pontosságára és tempójára - hangzott a válasz. Nos, rám kifejezetten demotiválólag hat.

A YSII osztályból csak 13 hajó indult neki a versenynek, ebből 2 nem is fejezte be. Több apró hibát egymásra halmozva végül 5. helyen végeztünk. Szomorú, ahhoz képest, hogy jól mentünk, és bosszantó, hogy volt, amit "benéztünk", ugyanakkor reális, hogy ezen a napon ezzel a csapattal ezt tudtuk. Hozzá kell tenni, hogy ez már a YS szám szerinti eredmény. Amúgy fizikailag 3.-nak futottunk be az osztályban. :)