A 47. Kékszalag írott közvetítése


Bátran mondhatom, hogy a Porthole 46. Kékszalag közvetítésében tanúsított koncepcióval új szín és minőség mutatkozott meg a sportágunk sajtónyilvánosságának biztosításában, valamint ráeszmélt a vitorlázó társadalom az írásos közvetítés értékére.

Ihletet kapott más médium is. Például létrejött egy Facebook csoport, amit a szerkesztője a dobogóról lemaradó hajók követésének dedikált. A Magyar Vitorlás Szövetség olyan weboldalt hozott létre, ami technikailag is segítette a legfrisebb hírek megjelenítését sűrű egymásutánban. Sőt, kisebb médiastábot kerítettek, szemben a tavalyi egyszemélyes, multifunkcionális megbízottal; akik aztán lelkesen halászták össze az információkat még a Porthole saját főszerkesztőitől is, illetve a Facebook oldalunkról.

Már volt olyan vállalkozó, aki ezévben indult üzletét azzal lendítette előre, hogy hozzájárult a fotósok munkája ellátásának biztosításához, cserébe a marketingese megkövetelte, hogy minen fotó alá oda kell írni ezt a tényt. Az élmezőny sűrűn küldött fotót, videót és időnként rá is kérdeztek nálam, hogy mi van az előzőleg beküldött anyaggal, mert még nem látják, hogy megosztottam volna az oldalukat újra. (Ha a magas látogatottságú Porthole Facebook oldalán megoszt mások által készített posztot, az kiemelkedő elérésszámra tesz szert. Ezt könnyű volt felismerni.)
Szóval az idén már igénnyé vált a gyors, precíz, pontos és gazdag híradás.

A 47. Kékszalag közvetítésére már tudatosan készült a Sirály hajó legénysége és folyamatos, alapos, lelkiismeretes tartalomszolgáltatókként erős központi szereplővé nőtték ki magukat, igazi naplózást és fotó dokumentációt vittek végig. Ha valaki pontosan tudni akarja, hogy milyen egy lassú, maratoni verseny, az olvassa a cikket és minden kiderül. Az idén is bejelentkezett a Széltoló, aki mellé felcsatlakozott a Shadowfax, a Granini és persze a Porthole főszerkeszői: a Póstás és az Utasellátó. Több eszközzel voltunk jelen és több helyről vártuk az inputokat.
Én is jobban rá tudtam készülni a közvetítésre technikailag. Volt egy kikötő, ahol szívesen fogadtak, kaptam áramvételi lehetőséget és hosszabbítót, árnyékba tudtam húzódni és egy erősebb, plusz egy kisebb laptopon tudtam dolgozni wifi hatótávolságban. Már csak az ételért, italért kellett elgyalogolnom a sétányra kitelepült food truckokig, amit nem tagadtam meg magamtól – okulva a múlt évi éhen-szomjan dolgozásomból és mivel most délelőtt kis szél volt, lassan haladt a mezőny, így a hírek sem özönlöttek, mint múlt évben délidőben. Nemcsak a versenyzéshez, az egymunkához is kell a jó kaja.

A tavalyihoz hasonlóan egyszemélyben funkcionáltam mint a Porthole közvetítője, infó központja, média stúdiója, és parti egysége. Csak még elszántabban. Az idén három napig dolgoztam a közvetítéssel. Azt is riportáltam már július 1-én, ahogy az autópályán hozzák a Rafficát, ezt folytattam 2-án a verseny hajnalától éjjeléig, a 3.-ai hajnal 2-es befutóig. Eltöltöttem három órát félálomban, hogy 3-án 05h-kor már szerkesszem a frissen érkező híreket az éjszakát végigküzdő versenyzőktől, akiknek addigra már megerősödött széllel volt dolguk és végre haladtak. Végül este nyolckor tettem le a lantot a három napos menet végén. Gigászi küzdelem volt ez vízen és parton egyaránt.

Kihoztam belőle a legtöbbet úgy érzem. Idén figyeltem arra, hogy ne a Facebook felé tolódjon el a tartalmak villám megosztása, hanem a Porthole cikk is színes és informatív legyen visszaolvasva is. Ezt a webfelületet cikkek megosztására találták ki, nem valós idejű infók azonnali és folyamatos frissítésére, így csak az látta, hogy vannak újabb hírek, aki frissítette a böngészőjében a cikket. Nagyon tetszett a Vitorlás Szövetség felkérésére e célból fejlesztett Kékszalag honlap, mert ott egyből a látogatók orra előtt pörögtek az infók.

A jövőre nézve biztos kitalálunk valami újat, hogy lehet még élvezetesebbé, instanttá és könnyen elérhetővé tenni a Kékszalagot a nagyközönség számára is, hogy lehet érzékletessé tenni a csúcshajók, a klasszikus szépségek, a nagytestűek, a kistestűek, az amatőrök és a profik tisztességes játékát.

Az évvégi összegzésből kiderül, hogy több tízezren olvasták a Porthole Kékszalag írott közvetítését.

Szívesen közreműködöm Facebook menedzsmentben, kampányban, tudósításban bármelyik csapat mellett.